تصویر ثابت

تصویر ثابت

کلیپ مستند فیلم

پیشنهاد ویژه

بلایی که ماهواره بر سر جوانان می آورد +تصاویر

  • ۴۰۲


یکی از اثر بخش ترین، گسترده ترین و جذاب ترین نیروی این شیاطین در جهت رسیدن به اهداف استکباری شان شبکه های ماهواره ای است که هر روز هم آن را گسترش می دهند.


تکنولوژیی که باید برای نشر حقایق، در خدمت بشریت باشد، برای ریشه کن کردن فطرت پاک انسانی بکار گرفته شده است و هدف اصلی آن اسلام و تشیع است.


ماهواره به عنوان یکی از فراگیرترین و مؤثرترین وسایل ارتباط جمعی، اثرات کوتاه مدت و دراز مدتی که همیشه دارای اهمیت بوده داشته و با گذشت زمان و تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان هر روز به این ضرورت افزوده می شود.

 


اگر چه در گذشته تنها چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند B.B.C یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاص و هدایت شده از سوی دولت های آمریکا و انگلیس وجود داشت اما در چند سال اخیر شبکه هایی با اهداف کاملا متفاوت به وجود آمدند و در مدت زمان محدودی مخاطبان بسیاری را در بین مردم و به ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصاص داده اند.

 

اتفاقی که در این جنگ نرم رخ داده تغییر راهبرد دشمن است. بنابراین دیگر لازم نیست با قشون کشی، سلطه سیاسی و اقتصادی تحمیل شود بلکه به گونه‌ای شده است که مخاطبان هدف، مشتاقانه به دنبال فرهنگ غرب یافتند و این کار دشمن را آسان تر و ساده تر کرده است.

 

در این برهه می بینید که به عدد شبکه های ماهواره ای فعال علیه انقلاب و نظام تبلیغ می کرد به 10 تا نمی رسید ولی الان این رقم از 150 تا هم تجاوز کرده است آیا همه شان حرف سیاسی می زنند؟ نخیر بسیاری از این شبکه های ماهواره ای فرهنگ را هدف گرفته اند. در آرایشگری در آشپزی در مد لباس، اصلا سیاسی هم نیستند اما سیاسی ترین کار را انجام می دهند که همان بحث استحاله ی فرهنگی است.


از اثرات مخرب ماهواره این است که به صورت نا خود آگاه پیام های منفی را ارسال کرده به نحوی که در روح و جان مخاطب اثر گذار بوده وانسان را به مسیر های غیر واقعی و نادرست سوق می دهد.

 

 

 


اثرات ماهواره را می توان در سه حوزه «اعتقادی»، «فرهنگی و اخلاقی» و «سیاسی» مورد بررسی قرار داد و این اثرات در مورد جوان عمیق تر و شدید تر می باشد:

 

الف) اعتقادی
از آنجا که هر انسان به لحاظ ایدئولوژیک دارای یک سری مبانی واعتقاداتی می باشد و رفتار او نیز مطابق با نوع تفکر او نسبت به جهان و خداوند هست، پس باید از این مرزهای اعتقادی دفاع کرده و آن ها را به نحو احسن بشناسد و مهمترین دشمن در عرصه اعتقادات، شبهات و تلقین های نادرست بوده و در زمان فعلی این شبهات با رنگ و لعاب زیباتر خود را بروز می دهند. متاسفانه ماهواره در شمار ابزارهایی قرار گرفته که به مرزهای عقیدتی انسان ها خصوصاً اسلام و به ویژه مکتب تشیع حمله ور شده و قصد دارد اساس این مکتب را در هم بریزد. البته ناگفته نماند اغراض سیاسی در این مساله بی تأثیر نیست.

 

ب) فرهنگی و اخلاقی
همان طور که می دانید هویت انسانی به فرهنگ و تمدن او بر می گردد و انسانی که دارای فرهنگ وتمدن نباشد دچار بحران هویت گشته و از او یک شخصیت کاملاً وابسته و متکی به دیگران می سازد و دائماً چشمش به دیگران بوده تا خود را همانند آن ها قرار دهد و این مطلب به ویژه در مورد ملت ایران که دارای فرهنگ کهن و اصیل می باشد بسیار خطرناک بوده و تهدیدی بسیار جدی به شمار می آید و از طرفی قوام جامعه به اخلاق و رعایت آن توسط افراد جامعه برمی گردد و زمانی که انسانیت، حریم های شخصی، اساس خانواده و ... از بین برود، چنین جامعه ای از درون خالی شده و با تلنگری در هم می ریزد و این مساله در مورد جوانان و نوجوانان مهم تر است. ماهواره از طریق پخش فیلم های شهوت برانگیز و غیر اخلاقی که نتیجه ای جز بی بند و باری، بی حیایی، مشوش شدن ذهن جوان و ... ندارد به این مقصد پلید دست پیدا می کند.

 

 

 

 

ج) سیاسی
از آن جا که دشمنان ما با مسأله نظامی موفق به پیشبرد اهداف خود مبنی بر تصرف و تسخیر ایران اسلامی نشدند، بر همین اساس از ابزارهایی مانند ماهواره، اینترنت و ... کمک گرفته اند تا مردم یک کشور را از طریق القای شبهات و حرف های غیر واقعی نسبت به نظام دلسرد کرده وآنها را به نوعی به دشمنی با نظام دعوت می کنند و این اقدام از طریق راه های مختلف و در ظاهری بسیار زیبا و فریبنده و با اظهار کمک به مردم یک کشور صورت می پذیرد.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

غرب بدون روتوش

انتخابات

موضوع سوم

موضوع چهارم